متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    خدای من

  • تعداد نظرات : 7
  • ارسال شده در : ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
  • نمايش ها : 372

 

هر کسی مثلا یک مدل خدا دارد. از قدیم هم همین بوده و هر کسی خدای خودش را میپرستیده. حتی بعد از یکتا پرستی هم هر کسی خدای خودش را دارد و یک جور منحصر به فردی خدای خود را میبیند و میپرستد و فقط در یکتا بودنش مطمئن است. مطمئنن خدا هم ازین قضیه ناراحت نیست. وگرنه چرا باید موسی را بابت تقبیح کار چوپان سرزنش میکرد. 

هر کسی خدای خودش را دارد و شیوه خودش برای پرستیدن خدای خودش. خدای من نه توده ای ابر است که قابل تصور نباشد، نه کنار رگ گردنم است و نه روی شانه هایم نشسته. خدای من نه مثل فرمانده های جنگی است که از او بترسم و نه مثل دیکتاتورهای مسبتد که بمن زور بگوید.

 خدای من در شنیدن حرف هایم مثل مدیری شیک داخل اتاقش نشسته و در اتاقش برای من هر وقت که بخواهم باز است. هر وقت که دلم بگیرد، درددلی داشته باشم، از آدم ها خسته شوم، پول بخواهم، عاشق شوم، تنها شوم، و کلا هر زمانی که دلم بخواهد در اتاق خدا را بدون اجازه باز میکنم و داخل میروم و حرفم را میزنم. اصولا خداوند شنونده خوبی است.

اما خدای من در عمل کردن کمی متفاوت است. اگر فرض کنم روی دریا زندگی با کشتی در حرکت باشم، خدای من دیده‌بان و ناخدای آن کشتی است. که ساکت نشسته و فقط نگاه میکند. تنها وظیفه اش دیدن است تا وقتش برسد. خدای من مثل تمامی دیده بانهایی که دیده ایم و ذهنیت عامی که داریم روی دکل کشتی نشسته و مرا هدایت میکند. اگر به صخره ای برسیم خدا بلند میشود و فریاد میزند: "هی پسر یه صخره جلوته، حواستُ جمع کن" در نهایت هم وقتی که چرت میزنم و حواسم نیست این خداست که بیدار است و بلند میشود و فریاد میزند "یه جزیره میبینم، خشکی، خشکی" و بعد وقتی که مرا به خشکی رساند دوباره به دریا میزند تا باز تصمیمی بگیرم و دل را به دریا بزنم و با خدا همراه شوم!

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Fereshteh
ارسال پاسخ

zeytoon1 :
خداوندجسم نیست بلکه خداوند نورآسمانهاوزمین است به این میگن شرک خفی . بزرگترین گناه شرک است.

چقدر آدم شناسید شما

Fereshteh
ارسال پاسخ

خیلی قشنگ
ممنون گلشن جان

zeytoon1
ارسال پاسخ

خوبه دوستان کتابهای توحیدی خصوصا کتاب توحیدشیخ صدوق روبرای آشنایی باخداوصفات خدابخونن.

zeytoon1
ارسال پاسخ

خداوندجسم نیست بلکه خداوند نورآسمانهاوزمین است به این میگن شرک خفی . بزرگترین گناه شرک است.

AZAD
ارسال پاسخ

تشکر

Golshan
ارسال پاسخ

kharmagas :
خدای خیلی خوبی داری ... :)

خدای من مهربونه منو از چیزی نمی ترسونه

kharmagas
ارسال پاسخ

خدای خیلی خوبی داری ...