متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


 


 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیراری گفت: مراکزی مانند مرکز حل اختلاف در کاهش طلاق در جامعه بسیار موثر است و شما می‌توانید در کنار آن از وجود مشاورین نیز استفاده کنید.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا از حوزه، این مرجع تقلید در دیدار محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیئت همراه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت بحث پیشگری از جرم در جامعه اظهار داشت: همواره پیشگیری‌ها کم هزینه‌تر و موثرتر از درمان است.

او ادامه داد: همانطور که در مورد بیماری‌ها، پیشگیری بسیار آسانتر و کم هزینه‌تر است در مورد بیماری‌های اخلاقی و اجتماعی نیز کم هزینه‌تر است و اثر بیشتری دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بحث پیشگیری از جرم ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن مطرح شده است، ابراز داشت: در قرآن سفارش شده است، هیچگاه به مقدسات دیگران اهانت نکرده و یا اینکه در جلساتی که در آن به مقدسات توهین می‌شود، شرکت نکنید که ریشه آن جلوگیری از درگیری و جرم است.

او فضای مجازی را بلایی برای کشور، جوانان و حتی کل دنیا عنوان کرد و گفت: عامل بسیاری از طلاق‌ها و جرم‌ها آموزش‌های فضای مجازی است که باید برای مقابله با آن فکری شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود.

او بیکاری و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل جرم در جامعه دانسته و افزود: شما می‌توانید با استفاده از صدا و سیما و انجام کارهای فرهنگی، موثر واقع شده و از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کنید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید با استفاده از رسانه‌هایی مانند، فیلم، میزگرد، نمایشنامه و اخبار، آثار و عواقب جرم را به مردم نشان داد و من تصور می‌کنم که باید این موضوع را از مهد کودک، دبستان و مدرسه آغاز کرد.

او با اشاره به اینکه مساجد و مراجع دارای مسئولیت سنگینی در جامعه هستند، ابراز کرد: تلاش و کوشش شما برای جلوگیری از جرم بسیار خوب و نوعی عبادت است و همانطور که اشاره کردید پیشگیری از جرم یک کار علمی است.

استاد حوزه بیان داشت: مراکزی مانند مرکز حل اختلاف در کاهش طلاق در جامعه بسیار موثر است و شما می‌توانید در کنار آن از وجود مشاورین نیز استفاده کنید.

در ابتدای این دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


delshad6577
ارسال پاسخ

ما موندیم با این همه مرجع تقلید این همه مراجع دینی ..
وبا این که کشور ما اسلامیه هنو هم سنتی چرا تو طلاق رتبه مون رسیده به چهارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AZAD
ارسال پاسخ

تشکر
کاملا موافقم