متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


شی باتر یا همان كره شی محصولی مناسب برای موهای سر می‌باشد كه از دانه درختی به نامShea karate  كه بومی مناطق استوایی آفریقا است گرفته می‌شود. این ماده دارای خاصیت مرطوب كنندگی بالا است و از گذشته‌های دور علاوه بر مراقبت از موها برای پوست و درمان سوختگی‌ها نیز استفاده می شد. همچنین این ماده تاثیر مثبتی روی از بین بردن جای جراحی و اثرات ناشی از كشیدگی‌های پوستی دارد. برای رفع خارش و التهاب پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل و به خاطر داشتن خاصیت مرطوب كنندگی قوی، پیش از استفاده از كرم‌ها و قطره‌های درمانی مخصوص مو كه ممكن است سوزش ایجاد كنند، به كار می‌رود. شی باتر بدون مسدود كردن دریچه‌های پوست به راحتی از طریق پوست سر جذب می شود، برای همین هم مناسب موهای هایلایت و رنگ شده می‌باشد.
شی باتر بدون بر جا گذاشتن اثر چربی رطوبت موها را به خوبی حفظ می‌كند و در بیشتر محصولات مراقبت از مو به‌خصوص موهای مشكی و مجعد كه رطوبت خود را بیشتر از موهای دیگر از دست می‌دهند وجود دارد. همچنین علاوه بر اینكه جذب ساقه‌ی مو می‌گردد، یك لایه محافظتی قوی هم دور مو ایجاد می‌كند كه آن را برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از استفاده از اتوی مو و سشوار مصون نگه می‌دارد. از خواص دیگر این ماده گیاهی، سپر محافظ آن در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌باشد و جلوی مضرات آن را می‌گیرد.
كرم شی‌باتر بر روی پوست نیز اثرات مفید قابل توجهی دارد. از آن‌جایی كه غنی از تركیبات با ارزشی مانند اسیدهای چرب ضروری، چربی‌های اشباع نشده غیرصابونی، ویتامین E وD، فیتوسترولها و النتوین می‌باشد، اثرات اعجاب انگیزی نظیر مرطوب كنندگی، تقویت، محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید، بازسازی پوست با تحریك تولید كلاژن، كاهش درد و التهابات ناشی از سوختگی پوست، افزایش مقاومت در برابر آلودگی‌های محیط و كاهش چین و چروك سطحی پوست به دلیل خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارد.

منبع: irziba.com

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !