متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


روغن زیتون حاوی سه اسید چرب مهم به نام‌های اسیداولئیك، اسیدلینولئیك و اسید پالمیتیك است. همچنین در آن فسفر و كلسیم زیادی وجود داشته و سرشار از ویتامین E می‌باشد. علاوه براین‌ها، انواع پلی‌فنول‌ در آن وجود دارد كه موجب جلوگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از مواجهه با نور خورشید می‌شود.

آنتی‌اكسیدان‌های موجود در روغن زیتون بخصوص ویتامین E جلوی تولید رادیكال‌های آزاد را گرفته و پروسه اكسیداسیون در سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های پوست را متوقف می‌كند، همچنین باعث حفظ انعطاف‌‌ پذیری سلول‌های پوستی شده و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

با توجه به خواص برشمرده روغن زیتون، این ماده گیاهی برای تقویت بسیاری از اندامهای بدن چه داخلی و چه خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از روغن زیتون برای تقویت معده و روده، صافی خون، شادابی و تقویت پوست و نرمی و لطافت آن، كمك به رویش و تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن و غیره استفاده می‌شود.

با استفاده از روغن زیتون پوست سر خود را ماساژ دهید. این كار هم رشد موها را سریع می‌كند و هم از مو محافظت نموده و از ریزش آن جلوگیری می‌كند. بهتر است روغن زیتون را گرم كرده و به روی كف دستان خود ریخته و سر را با آن بمالید. سپس مو را با كیسه یه كلاه پلاستیكی پوشانده و حدود نیم ساعت استراحت كنید تا روغن به طور كامل جذب موها شود. در انتها سرتان را با شامپو خوب بشویید. اگر مو و پوست سرتان چرب است طوری روغن زیتون را به سر بزنید كه از پوست و ریشه موهایتان دور باشد. استفاده از این روغن بعد از برداشتن ابروها باعث بهبود التهاب ناشی از اصلاح می‌شود.

برای پاك كردن آرایش صورت خود، پنبه را به روغن زیتون آغشته كرده و به آرامی روی پوست صورت بمالید. برای پاك كردن اطراف چشم استفاده از گوش پاك كن پیشنهاد می‌شود.

 عصاره طبیعی روغن زیتون می‌تواند به عنوان كرم پاكسازی صورت از لوازم آرایش مورد استفاده قرار گیرد.

برای براق شدن ناخن‌ها هم می‌توانید از روغن زیتون استفاده كرده و با پنبه آغشته به روغن روی ناخن‌ها بكشید. این كار پوست اطراف و بستر ناخن‌هایتان را نیز نرم و مرطوب می‌سازد و به عنوان برق ناخن طبیعی عمل میكند.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !