متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


لق شدن دندان در بزرگسالان که اکثرا در هنگام خوردن غذا وهمینطور مسواک زدن حس می شود اغلب موارد این حس در هنگام صبح رخ داده و به مرور کمتر می شود. این حس شل شدن دندان ها که شاید از آن چشم پوشی کنید در برخی موارد مهم و قابل نگرانی است، میتوان گفت که لق شدن دندان دائمی بسیار مهم بوده و به هیچ عنوان نباید از این موضوع صرف نظر کرد، و در اسرع وقت باید به متخصص و دندان پزشک مراجعه کنید. در واقع با رعایت بهداشت دهان و دندان ها به همراه رژیم غذایی مناسب می توانید تا حدی از دندان های خود مراقبت کنید و همینطوربا مراجعه منظم به دندان پزشک و همینطور رعایت و انجام معمولی ترین روش های مراقبت از دندان ازجمله مسواک زدن و نخ دندان از بروز آسیب ها، شل شدگی و لق شدن دندان تا حدی جلوگیری کنید.

لق شدن دندان ها

درمان خانگی لق شدن دندان در بزرگسالان

دندان ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و سلامت هر فرد دارد، خراب شدن و یا از دست دادن دندان ها علاوه بر اینک بر ظتهر شما تاثیر به سزایی می گذارد ممکن است نشانه ای از مشکلات و بیماری های جدی باشد، شما به راحتی می توانید با شناسایی و تشخیص نوع بیماری و مشکل شما، در راستای بهبودی شما روند نزولی اشته و همینطور از آسیب های جدی جلوگیری شود.

علت لق شدن دندان دائمی

علت های متفاوتی در این زمینه وجوددارد که هر یک موجب لق شدن و شل شدن دندان می شود در ادامه این مطلب به علت لق شدن دندان در نوجوانان و بزرگسالان می پردازیم.

بیماری لثه

 یکی از شایع ترین علت های شل شدن دندان، بیمارهای لثه می باشد. بیماری التهاب لثه یا همان پریودنتال علاوه بر درگیر کردن لثه ها، استخوان های اطراف دندان را نیز درگیر میکند. اگرفردی کمتر از مسواک و نخن دندان استفاده کند سبب بوجود آمدن جرم ها بر روی دندان می شود که البته جرم ها از طریق پلاک‌های میکروبی موجود بر روی دندان‌ها، در اطراف لثه‌ها سخت‌تر شده و تبدیل به جرم‌های دندانی می‌شوند، بجود می آیند. بر این اساس لازم به ذکر است با شکل گرفتن جرم ها روی دندان سبب افزایش میزان  پلاک های میکروبی شده که در نتیجه باعث سمدنموم باکتریایی می شودو با این حساب در اثر التهاب لثه، لثه ها دچار خون ریزی می شوند. این امر موجب می شود تا شکاف های بین لثه بیشتر شده و باکتری ها به  عمق شکاف لثه‌ها نفوذ پیدا می کند و موجب ضعیف شدن بافت استخوان ها می شود.

پوکی استخوان

همه ی آدم ها اعم از زن و مرد ممکن است دچار پوکی استخوان شوند این بیماری به این معنا است که تراکم استخوان ها کم می شود و فرد را در معرض شکستگی استخوان می شود.و اگر میزان تراکم استخوان های اطراف دندان کم شود، دندان ها دچار شل شدگی می شود. الته این نکته لازم به ذکر است که در مورد مصرف داروهایی ضد پوکی استخوان با پزشک خود مشورت کنید زیرا برخی از این داروها با درمان های دندان پزشکی تداخل دارند.

ضربه خوردن به دندان

در اثر وارد شدن ضربه به صورت یک فرد و دندان های وی از طریق دعوا، تصادف و سقوط، رباط ها دچار کشیدگی شده که این رباط ها مسئول نگهداری دندان ها در جایگاه خود هستند، و در نهایت این امر سبب لق شدن دندان ها می شود، البته یکی دیگر از علت های این موضوع دندان قروچه در شب است. باید در نظر داشته باشید که هر گونه ای ضربه به دندان ها وارد شد به پزشک دندان پزشک مراجعه کنید.

افتادن دندان ها

اگر در دهان خود چند دندان افتاده دارید، یک دندان مسئول انجام کار چند دندان می باشد که همین امر موجب وارد شدن فشار بیشتر بر دندان و در نتیجه لق شدن آن می شود.

هورمون های بر اثر بارداری

وجود  سطح بالایی از پروژسترون و استروژن در هنگام بارداری موجب شل شدن لیگامان ها( رباط ا) و استخوانهای اطراف دندان شده و در نهایت سبب شل شدن دندان شما می شود البته نیازی به نرانی نیست زیرا این امر موجب نمی شود که دندان های شما بریزد.

درمان لق شدن دندان

محافظ دندان

درمان لق شدن دندان

محافظ دندان یکی از دستگاه های رایج بین مردم بوده که برای درمان لق شدن دندان استفاده می شود و البته گاردهای دندانی برای درمان درمان دندان قروچهنیز بسیار موثر بوده به صورتی که این محافظ دندانی که از قطعاتی نرم درس شده اند، دندان های بالا و پایین را گونه ای که بر روی هم قرار نگیرد نگه می دارد.

جرم گیری

درمان لق شدن دندان در طب سنتی

دندانپزشکان و بهداشت دهان و دندان از جرم گیری و پلنینگ ریشه برای از بین بردن پلاک و تارتار سفت شده در بالا و زیر خط لثه استفاده می کنند. هدف این روش کاهش علائم التهاب ناشی از مراحل اولیه بیماری پریودنتال است.در دهان مبتلا به بیماری پریودنتال، باکتری های موجود در پلاک باعث جدا شدن لثه از دندان ها می شوند و به این ترتیب جیب های بزرگی در زیر لثه رشد می کنند. این جیب‌ها حاوی باکتری‌های بیشتری هستند که در خانه با مسواک نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. این در نهایت می تواند استخوان فک شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد و منجر به لق شدن یا از دست رفتن دندان ها شود.

اسپلینت‌

درمان لق شدن دندان در اثر ضربه

این نوع درمان به گونه ای است که باستفاده ازخود دندان‌های لق شده و اتصال آن ها به دندان‌های مجاورکه سالم هستند برای تکیه دادن، دندان لق شده را ثابت می‌کنند که اغلب از مواد کامپوزیتی، رزین و فلزی ساخته شده اند. این درمان در افراد متفاوت متغیر بوده و از چند هفته تا چند ماه به طول می انجامد تا بافت لثه و همینطور اطراف ریشه ‌ترمیم را ترمیم کنند. در واقع بستن فضای بین دندانی یکی از موثر ترین راه حل هست.

ایمپلنت و جراحی

علت لق شدن دندان دائمی

اگراسپلینت‌ها، گاردهای محافظ و یا جرم‌گیری موثر نباشدلازم است برای ثابت نگه داشتن دندان ها از طریق ریشه ها نیاز به جراحی به دست دندان پزشک باشد پس از جراحی دندان خراب کاشت ایمپلنت انجام شود که دندان ها محکم بر جای خود قرار بگیرند.

علائم و نشانه‌های لق شدن دندان

  1. التهاب یا درد لثه‌ها

  2. تحلیل لثه

  3. خونریزی لثه

  4. جمع شدن چرک در اطراف دندان ها

  5. گیر کردن غذا بین دندان‌ها یا زیر لثه‌ها

علت لق شدن دندان بعد از عصب کشی

هر یک از علائم و درمان های ذکر شده در این محتوا توسط دندان پزشکی زیبایی در کرج توسط دکتر مریم محمدی امکان پذیر می باشدکه شما میتوانید از طریق تماس باما از کلیه خدمات کلنیک از جمله لمینت سرامیکی، ترمیم دندان عصب کشی شده، روکش دندان و...با قیمت بسیار مناسب مطلع شوید.

منبع:

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/9/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%84%D9%82-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%86

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !