متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران



نحوه به اشتراک گذاشتن چاپگر در شبکه

امروزه اکثر پرینترها دارای وای فای می باشند و با اتصال آن ها به وای فای می توان پرینتر را به اشتراک گذاشت ولی در صورتی که نتوانستید پرینتر را به وای فای متصل کنید اولین نکته ای که در این روش از اشتراک گذاری پرینتر باید در نظر بگیرید، کانفیگ کردن یا نصب پریتنر روی سیستم است. برای به اشتراک گذاشتن یک پرینتر در شبکه باید تنظیماتی در کامپیوتر متصل به پرینتر و تنظیماتی در سایر کامپیوترهایی که قصد دارند از پرینتر استفاده کنند اعمال کنید.


تنظیمات اشتراک گذاری چاپگر در ویندوز

نصب پرینترهای تحت شبکه در ویندوز

به اشتراک گذاری چاپگر در شبکه وایرلس

اگر پرینتر شما قابلیت اتصال از راه دور را داشته باشد باید آن را به کامپیوتر خودتان متصل کنید. مهمترین نکاتی که باید قبل از شروع کار رعایت شود :


پرینتر در حالت آماده به کار باشد.

از اتصال پرینتر به دستگاه اصلی مطمئن باشید.

از اتصال کامپیوتر خود به شبکه یا وای فای مطمئن باشید.

نکته مهم: برای این که اتصال بین سیستم ها برقرار شود باید Network Profile را در همه سیستم ها بر روی Private  بگذارید. برای اینکار به آدرس Windows Setting>Network & Internet>Change Connection Properties مراجعه کرده و Network Profile را بر روی حالت Private تنظیم کنید.


تنظیمات اشتراک گذاری چاپگر در ویندوز

در ابتدا شما باید قابلیت اشتراک گذاری پرینتر در شبکه را فعال کنید به اینکار اصطلاحا share كردن چاپگر در ویندوز گفته میشه. مراحل زیر را دنبال کنید:

به کنترل پنل ویندوز بروید.

به قسمت Network and Sharing Center مراجعه کنید.

گزینه Change Advance Sharing Setting را بزنید.

در قسمت File and Printer Sharing گزینه turn on file and printer sharing را رانتخاب کنید.


در ادامه تنظیمات پرینتر را هم باید تغییر دهید برای اینکار باید:


به قسمت Devices and printers بروید.

روی پرینتر مورد نظر کلیک راست کرده Printer Properties را انتخاب کنید.

در تب Sharing گزینه Share this printer را فعال کنید.

در قسمت Share Name یک نام برای پینتری که در شبکه به اشتراک می گذارید انتخاب کنید.

گزینه Render printer jobs on client computers را فعال کنید.

حالا بر روی گزینه Additional Drivers کلیک کنید.

در پنجره باز شده درایورهای لازم را برای پردازنده‌های 32 و 64 بیتی جهت نصب را انتخاب می‌کنیم.

اکنون تنظیمات ابتدایی برای اشتراک گذاری چاپگر در ویندوز 10 و 8 یا 7 اعمال شده. این تنظیمات مربوط به کامپیوتر میزبان بود. در کامپیوتر های دیگر از طریق سیم یا وای فای این سیستم ها به یکدیگر متصل می شوند سپس می توان به اشتراک گذاری پرینترها درون شبکه بپردازید و تمامی کامپیوترها را به پرینتر متصل کنید.


نصب پرینترهای تحت شبکه در ویندوز

برای متصل شدن به پرینتری که به کامپیوتر اصلی وصل کردیم کافیست در سایر کامپیوترهای شبکه، گزینه turn on file and printer sharing را همانطور که بالا گفتیم روشن کنید سپس بعد از انجام توضیحات بالا، در کنترل پنل کامپیوتر به قسمت Printers and Scanners بروید و آن چاپگر را در قسمت پرینتر ها پیدا کنید. اگر پرینتر شما در قسمت پرینتر ها نبود add a printer or scanner را بزنید. بدین ترتیب پرینتر  شما به صورت خودکار به پرینتر متصل می شود. به همین راحتی چاپگر در ویندوز به اشتراک گذاشته شد.


به اشتراک گذاری چاپگر در شبکه وایرلس

روش دیگری برای اشتراک گذاری پرینتر در ویندوز 10 وجود دارد که می توان از Hub استفاده کرد. این روش برای پرینتر هایی که وای فای ندارند استفاده می شود. می توانید آن ها را به Hub وصل کنید و سپس آن را به وای فای متصل کنید و در نهایت ویندوز به صورت خودکار پرینتر را شناسایی می کند. در صورت متصل نشدن پرینتر به شبکه در کنترل پنل ویندوز، توسط گزینه Add printer به اشتراک گذاری پرینتر در شبکه وایرلس بپردازید. به این شیوه خیلی راحت می توان از طریق وای فای کامپیوتر پرینت گرفت!


خوب امیدوارم با این مقاله نحوه اشتراک گذاری چاپگر در شبکه را یاد گرفته باشید. به سادگی می توان نسبت به اشتراک گذاری پرینترها در شبکه LAN یا به اشتراک گذاری چاپگر در شبکه وایرلس بپردازید یا حتی چاپگر را بین دو کامپیوتر اشتراک کنید و از آن بهره ببرید. به این ترتیب نیازی نیست که هر سیستم منابع جداگانه داشته باشه و از تمام تجهیزات بین چندین کامپیوتر استفاده میشه.

منبع : https://mizbanfa.net/

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


shahabodin1373
ارسال پاسخ

جالب بود ممنون