متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


زعفــران
زعفـران گیــاه شگفـت انگیـزی است که طبیعـت عطـری دل انگـیــز ، مـزه ای دلـپـــذیر ، رنـگی زیبــا و ویـژگی هــای درمــانی منحصـر بـفـرد به آن بخشیــده است از این رو در فرهنگـهــای دارویی کهـن بنــام اکـسـیـر طــول عـمــر معروف است .

زعفــران دارای طعـم تلـخ و عطــر قــوی و رنگیـن میبـاشــد .

زعفـران از نبـاتـات مشـرق زمیـن است ، کشـت این گیــاه رنگـی و گرانـبهــا از باستـان در ایـران رایـج بـوده و بعضـی هــا موطـن اصلـی آن را ایـالــت قـدیــم مـــاد در دامنـه الـونـــد ایـران میــداننـد .

مـرکـز اصلـی پـرورش این گیـاه گرمسیــری منـاطـق کـویـری و کـم آب خراســان است و چـون در خـاک کـویــر بـعمــل می آیــد به طـلای سـرخ یـا طـلای کـویــر مشهـور است . این گیـاه در منـاطقـی با تـابستانهــای گــرم و خشـک و آفتـابی و زمستـان نسبتـا مـلایـم رشـد خـوبی دارد .

زعفـران از معـدود گیـاهانی است که در شرایـط سخـت زیستـی پـرورش می یـابــد ، در بـرابـر سرمــا مقـاومـت آن زیـاد است امــا بـدلیـل طـول دوره رشــد آن که از اواخر پـاییـز تـا بهــار است نیـاز به آب وهـوای معتـدل در این دوره دارد .

 خـوردن زیـاد زعفـران برای کلیـه ها مضـر است و اشتهـا را ضعیـف میـکنــد ، مصـرف زیــاد آن قـاعـده آور و سقـط کننـده جنیـن است همـچنین ممکـن است باعث استفـراغ ، خـون ریزی رحـمی ، خـون دمـاغ ، کاهـش تعـداد ضربـان قلـب ، ایجـاد سردرد ، اسهـال خـونی ، یبـوست ، زرد شـدن پـوست و غشـاء مخـاطی شـود . اگــر مـدتی خـوردن آن ادامـه پیـدا کنـد اختـلال حـواس می آورد و مضـر اعصـاب است . مصـرف 10 تا 15 گــرم آن بطـور کلـی کشنـده است . در صـورتی دارای خـاصیـت درمـانی است کـه در حـد متعـادل مصـرف شـود . مصـرف حـدود 3 گـرم در مـاه برای هر فـرد منـاسب است

خـواص شـفــابخـش و درمــانی زعفــران :

طبیعـت گــرم و سبـک دارد و محـرک نیـروی جنسـی ، افزایـش ادرار ، خلـط آور ، ضـدحسـاسیت و کـرم خـوردگی دنـدانهــاست ـ زعفـران خـون را غنـی و جریـان خـون را تسهیـل و تسریـع میکنــد ـ این گیـاه باستـانی ضـد غـــم و انـدوه بـوده و میـل به شـادی و سـرور را در انسـان زنـده میکنـد ، زعفـران از غـذاهــای مولـد خنـده است  و مصـرف آن برای ایجـاد نشـاط سـودمنـد میبـاشـد ـ آرامـبخـش بـوده و برای تسکیـن بیمـاری سیـاه سرفـه و التهـاب هـا بـکار میــرود ـ برای درمـان سـردرد و میـگـرن بر پیشـانی بمـالنـد خـوب است ـ در تقـویت چشــم مفیـد است ، دیـده را جـلا میـدهـد ، اشـک ریزش را منـع و تیـرگی چشـم را برطـرف میـکنـد و با به چشـم کشیـدن کبـودی چشـم عـلاج میشـود ـ از نابینـایی در دوران پیـری پیشـگیـری میـکنــد ـ بوییـدن زعفـران یا روغن آن خـواب آور است ـ نفـس کشیـدن را آسـان و مصـرف آن به بهبـود عملـکرد دستـگاه تنفـس کمـک میـکنـد ـ در درمـان افسـردگی ، بی اشتهـایی و هضـم غـذا مفیـد است ـ برای تقـویت معـده ، قلـب ، اعصـاب ، دستـگاه گـوارش و رحــم مفیـد بـوده ، عـلایم و عـوارض صــرع و تشنـج را کاهـش میـدهــد ـ کاهـش چربی و کلستـرول خـون ، افزایـش نفـوذ اکسیـژن به بافت هـا و ضـد تـومـوری و ضـد سـرطانی آن به اثبـات رسیـده است ـ برای خـرد کردن سنـگ مثـانه و درمـان یرقــان خـوردن زعفـران با عسـل تجـویز میشــود ـ خـوردن زعفـران زایمـان را آسـان میـکنــد ، آب رنگیـن خیـس خـورده زعفـران مـوجب بازشـدن قاعـده گی میـگردد ، در مـواردی که عـادت زنـانه مشکـل بـوده و بـسختـی انجـام میـگیرد و در مـورد خـونــریزی خـارج از انـدازه بعـداز زایمـان یا مـادرانی که جنیـن مرده در رحـم دارنـد مفیـد است ولی زنـان بـاردار بـایــد از خـوردن آن احتـراز کننـد ـ جهت درمـان محـل گزیـدگی حشـرات مفیـد است ...

نظرات دیوار ها


shkiba90
ارسال پاسخ

جالب بود مرسی

hossein0011
ارسال پاسخ

دست گلت درد نکنه

mahdi2013
ارسال پاسخ

سپاس

sahell2022
ارسال پاسخ

مرسی

Tara2afm
ارسال پاسخ

merc perfect

ORMAJD
ارسال پاسخ

ببین خدا چی آفریده

hegmatane
ارسال پاسخ

مرسی باشی گلم ...

alireza1487
ارسال پاسخ

مرسی

مفید و آموزنده

Fardin1995
ارسال پاسخ

مطلب خواندني

عالي

نه درد دستت...............20