متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

دیوار کاربران


shab
shab
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

خیلی آدم‌ها هستن که برای تسلی نزدیکان‌شون دروغ می‌گن. من می‌دونم. من اینو توی کتاب‌ها خوندم. اشخاصی هستن که بسیار قشنگ و شاعرانه دروغ می‌گویند. اما دروغ چند جوره: دروغ تسلی‌بخش... دروغ آشتی‌دهنده. دروغی که شکننده‌ی دست کارگر را تبرئه و عفو می‌کنه. دروغی که گرسنگان را متهم و مقصر می‌کنه. من دروغ‌ها را خوب تشخیص می‌دم.
دروغ برای دو دسته از مردم خیلی مفیده. یکی کسانی که دارای روح ضعیف هستن، یکی کسانی که شکمشون از خون دیگران ورم کرده و بالا اومده. دروغ نگه‌دار بعضی و پوشاننده‌ی خطاهای بعضی دیگره.

✔️اما اون کسی که خودش ارباب خودشه، کسی که انگل هیچ‌کس نیست، کسی که نون دیگران را نمی‌دزده، هیچ احتیاجی به دروغ نداره. دروغ کیش و آیین بردگان و اربابان و... و حقیقت خدای بشر آزاد است.

در اعماق اجتماع
ماکسیم_گورکی
عبدالحسین_نوشین



Fereshteh
Fereshteh
۱۴۰۲/۰۵/۰۵




seldaaa
seldaaa
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

بردگی یعنی این که:
یک شخص دیگر تصمیم بگیرد، تو
چقدر و چه اندازه آزاد باشی.

برتراند راسل

shab
shab
۱۴۰۲/۰۴/۲۹

شادی ،تقریبا همیشه از مسئولیت ،بری است.
ما دم کوتاهی که چشم ها را می بندیم ،شادیم.

آفتاب_پرست_ها
ژوزه_ادواردو_اگوالوسا


aryan_
aryan_
۱۴۰۲/۰۴/۲۰


raha1374
raha1374
۱۴۰۲/۰۴/۱۸


shab
shab
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

انسان تنها آفریده ای است که توانایی چیره شدن بر غرایز خود را دارد اما در عین حال میتواند آنها را سرکوب، دگرسان و جریحه دار کند و میدانیم هیچگاه حیوان خطرناک تر از وقتی که زخمی میشود نیست.
بنابراین غرایز سرکوب شده میتوانند بر انسان چیره شوند و وی را به تباهی بکشانند.

انسان و سمبل هایش
کارل_گوستاو_یونگ

+5

Baran2204
Baran2204
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

آدما همیشه یه جور نیستن تغییرمیکنه علایقشون

shab
shab
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

زنان تمام این میلیونها سال درون خانه‌ها نشسته‌اند، تا آنجا که اکنون دیگر نیروی خلاقه‌ آنها در دیوارها نفوذ کرده و، در واقع، خصوصیات آجر و ملاط را چنان تغییر داده است که ناگزیر باید آن را با قلم و قلم‌مو و کار و سیاست مهار کرد. اما این نیروی خلاقه با نیروی خلاقه مرد بسیار متفاوت است. و باید گفت بسیار تاسف‌آور است که جلو این نیرو سد شود یا به هدر رود، زیرا به واسطه قرنها انضباط سخت به دست آمده، و جایگزینی برای آن وجود ندارد. جای بسی تاسف است اگر زنان مانند مردان بنویسند، یا مانند مردان زندگی کنند، یا ظاهرشان شبیه مردان باشد، زیرا اگر این دو جنسیت – با توجه به وسعت و تنوع دنیا – تا این حد بی‌کفایت‌اند، چگونه می‌خواهیم تنها با یک جنسیت سر کنیم؟...!

اتاقی از آن خود
ویرجینیا وولف


+5

Fereshteh
Fereshteh
۱۴۰۲/۰۴/۰۵