بلاگ كاربران
- عنوان خبر :
نحوه ارتباط با دیگران در محیط کاری
- تعداد نظرات : 3
- ارسال شده در : ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
- نمايش ها : 357
فکر کنم شاید شما هم در محیط کاری با ادم های پرتنش برخورد کردید.یک جورایی روی اعصابند.واقعا آرامش محیط و آدما را بهم می زنند.واقعا با این
همه فشار زندگی و شرایط سخت و مشکلات، چطور میشه از این یک مورد به آدم حداقل فشار وارد بشه. واقعلا من خودم تجربه کردم و این روشی که
بهتون میگم جواب داده. و اون تغییر دادن نحوه فکر ادم در ارتباط با این آدما است.
1- حدو مرزها : برای هر ادمی حد و مرزتو مشخص کن . این حد و مرز باید منطقی و با حساب و کتاب باشه. با هرادمی یک فاصله باید داشته باشی .
منظور من خیلی دور شدن نیست یا دور انداختن نیست. چون بالاخره یک کاری پیدا میشه که باید با هم برخورد داشته باشید.
2- غیر منتظره بودن: باید هر روز یک اخلاق داشته باشید. یعنی اخلاق ترکیبی داشته باشید تا طرف مقابل نفهمه که شما خوبید بدید و خوشحالید
ناراحتید . یا نحوه سلام کردن. مثلا یک روز سلام نکن یک روز دیگه سلام کن. روز بعد بی تفاوت. اگر اون سلام کرد جواب بده . اگر سلام نکرد کاری
نداشته باش. این کار با چند شخصیتی اشتباه نگیرد . با این کار شما طرف مقابل را یک جوری تست میکنید. در واقع یک نوع رواشناسی است.
3- خوش بینی : نسبت به همه افراد حتی پر تنش خوش بین باش و خوبی ها اونا را در نظر بگیر و سعی کن از خوبی ها استفاده کن. بدبینی خیلی
بده. دو تا فرمول معرف است. همه ادما خوبند مگه خلافش ثابت شد و برعکس. در این شرایط اولی کار ساز نه دومی
4- یکم کلاس بذار : حتما برای خودت یک روش کاری داشته باشد.اگر اینکاره نیستی حتما یاد بگیر
5- بی تفاوتی : لازم یک موقع هایی از خودت نشون بدی. اندازه مهم
6- اعتماد به نفس : خیلی لازمه . البته عملی کردن اعتماد به نفس کار سختیه.
7- با یک یا دو نفر همفکر رابطتون بهتر باشه
8- به هیچ کس اعتماد نکن مگه
9- انعطاف پذیر باش : نگاه کن محیط کاری از شما چه انتظاری داره همونو براورده کن نه بیشتر نه کمتر. اگر بیشتر کار کنی به شما پاداش نمی دن و
انتظار از شما بالاتر میره و از شما کار بیشتر میخوان . در این شرایط توقع شما هم بالا میره اما کسی جواب گوی این توقع نیست. اینجا که سرخورده و
ناراحت میشی و هر روز غر میزنی. و با آدما دیگه گیر میدی که چرا انجوریه.
10- زرنگ و باهوش باش : خوب نگاه کن ببین برای مدیریت مجموعه چی مهم است. فقط همون کار را انجام بده. حتی اگر مدیریت مجموعه ضعیف باشه
بزرگترین موفقیت همینه.ولی اگر ادم خیلی قوی هستی و فکر میکنی از مدیریت بالاتری حتما به فکر عوض کردن کارت باش و گر نه خراب میکنی
خلاصه مطلب : باید ترکیبی رفتار کن که من بهش میگم معجون اخلاقی که ترکیبات و اندازه ها مهم. اخه ادما با توجه با شرایط محیطی که بزرگ شدن
خیلی نمی تونند اخلاق ترکیبی داشته باشند. اما چون شرایط محیط بیرون اینجوری است شما را مجبور مکنه که به این سمت برید
مرسی جالب بود
آموزنده بود،تشکر