توجه !
عضویت در کانال تلگرام همخونه
(کلیک کنید)
بلاگ كاربران
- عنوان خبر :
مشخصات خودرو روز دنیا بوگاتی
- تعداد نظرات : 0
- ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
- نمايش ها : 702
مشخصات کلی بوگاتی ویرون سوپر اسپرت:
موتور: 16 سیلندر
قدرت: 1200 اسب بخار
حداکثر سرعت: 431 کیلومتر در ساعت:
صفر تا صد: 2.5 ثانیه
صفر تا 160: 4.5 ثانیه
بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپورت
قیمت: 2 میلیون دلار (1.67 میلیون دلار برای مدل کوپه)
بدنه این خودرو از مواد بسیار سبک و کامپوزیت تولید شده است. این خودرو دارای دو سقف باز است.
حداکثر سرعت این خودرو به 233 مایل بر ساعت ( 375k/h ) میرسد. موتور این خودرو از نوع W16 است. تاکنون 150 دستگاه از این خودرو تولید شده است.
مشخصات:
با نگاهي به داخل خودرو، درجهنماي عجيب "ويرون" (Veyron) خودنمايي ميكند. درجهبندي از صفر شروع و به 1001 ختم میشود. 1001 در اين مقياس معادل 987 اسب بخار است. اين درجهبندي انرژي بسيار زياد، توليد شده توسط موتور عظيم 16 سيلندري و 8 ليتري را نشان ميدهد. براي رسيدن به سرعت 250 كيلومتر بر ساعت تنها 266 اسب بخار نياز است و وقتي از 721 اسب بخار باقي مانده استفاده بكنيم، مرزها را شكستهايم. تنها خودروي سواري شهري قابل مقايسه با اين خودرو، "مك لارن" F1 است كه البته "بوگاتي" در سرعتهاي سرسامآور 322 كيلومتر بر ساعت و بيش از آن، بسيار تاثيرگذارتر خواهد بود. ماكزيمم گشتاور ايجاد شده 922 (پوند در فوت) در سرعت 2000 دور بر دقيقه است؛ اما با خاموش كردن سيستم كنترل پايداري ESP، ميتوانيم گشتاور را تا 1107 (پوند در فوت) افزايش داده و چرخش چرخها با دنده سه در زمينهاي لغزنده را تجربه كنيم. به هميم دليل آشنايي با سيستم اين خودرو كمي زمان ميبرد؛ رانندگي با "ويرون" بيخطر و با استاندارد بالا است اما نيازمند ملاحظاتي نيز هست.
در حالي رانندگان ديگر در سرعتهاي بالاي 160 كيلومتر بر ساعت بدون اطمينان ميرانند، شما ميتوانيد سوتزنان با سرعت 342 كيلومتر بر ساعت در يك بزرگراه محلي رانندگي كنيد.
ارتباط آنگلو- فرانس- ژرمني:
خانه جديد بوگاتي "مولشيم" در فرانسه است.
سرعت فوقالعاده بالا: براي رسيدن به سرعت 410 كيلومتر بر ساعت، آيروديناميك خودرو بايد تنظيم شده باشد. بدين منظور بايد دكمه سرعت را كه بين صندلي و كف قرار دارد، بزنيم. در سرعتهاي بالا، بال عقب و منحرف كننده هوا بخوبي عمل كرده، ارتفاع تا كف خودرو در جلو 6/2 اينچ و در عقب 8/2 اينچ شده و ضريب دراگ (كشش) كه در سرعتهاي بالا از اهميت زيادي برخوردار است از 37/0 به 36/0 كاهش مييابد.
در حالت هندلينگ، كه براي سرعتهاي بالاي 375 كيلومتر بر ساعت مناسب است، 331 پوند روي اكسل جلو و 441پوند روي عقبي خواهد بود. گفتيم كه مانند مرسدس بنز " مك لارن"، اين خودرو نيز مجهز به ترمز هوا است. اما حتي زماني كه بال عقب بالا باشد، ديد عقب اصلاً از بين نرفته و حفظ میشود. در سرعتهای بالاي 200 كيلومتر بر ساعت، وقتي پدال ترمز را بشدت فشار دهيم، ترمز هوا به ميزان (0.6g) شتاب ترمز را افزايش ميدهد و و چرخهاي عقب بدون آنكه قفل شوند، ترمز شديدتري ميبينند.
تيم بوگاتي روزهاي بسياري را صرف تونل باد كرد تا بهترين تركيب سرعت، ترموديناميك و پايداري را براي "ويرون"ايجاد كند. اگرچه قدرت خروجي 987 اسب بخار نقل میشود، اما تمام موتورهايي كه تا بحال ساخته شدهاند تواني معادل 1035 اسب بخار داشتهاند.
و حالا خنك كردن اين گلوله توپ: نميتوان گرماي حاصل از اين انرژي ايجاد شده را كاملاً از بين برد اما ميتوان با مديريت و كنترل دقيق جريان هوا، ميزان هواي عبوري از موتور را افزايش داد. "ويرون" چهار مبدل حرارتي دارد: دو عدد مبدل بزرگ در جلوي خودرو، براي موتور و هواي ورودي، و همينطور دو عدد مبدل ديگر با اندازه متوسط. دو متراكم كننده هوا با قابليت تهويه نيز در اتاق سكان وجود دارد؛ در موارد نياز بيش از چهار پروانه گرماي اضافي را خارج ميكنند.
به سختي ميتوان بين تجهيزات سرمايشي و تجهيزات هوايي تفكيكي قائل شد. با هر اينچ مربع هواي اضافي كه در خودرو جريان مييابد، ضريب دراگ آسيب ديده و ما مقداري سرعت را از دست ميدهيم. به همين دليل است كه بسياري از دريچههايي كه در خودروهاي نمايشي وجود دارد بايد از بين بروند. براي جلوگيري از سرخ شدن لايههاي تحت فشار توسط ترمزهاي جلو، مجراي حلزوني شكلي، هواي سرد را به سمت ديسكها هدايت ميكند.
اگر به تعداد زياد حركت كرده، سرعت خود را بالا برده و بعد با شدت ترمز كنيم و بايستيم و دوباره ... همه منحرفكنندههای هوا بطور اتوماتيك به بيشترين حالت خنككنندگي ميرسند. همه اتصالات، ساختار فوق با تركيب فولاد و آلومينيم صداي جلز و ولز ميدهد، صدايي مانند حركت گروهي از ملخها و خودور را بوي روغن موتور سوخته، سوخت داغ شده، لاستيك و ترمز فرا ميگيرد.
توافق بر سرعت سيستم تعليق نهايي: طيف سرعت پوشش داده شده در "ويرون" گستردهتر از هر خودروي اسپورتي است. اين خودرو هم بايد در سرعت 40 كيلومتر بر ساعت بخوبي حركت كند و هم در سرعت 410 كيلومتر بر ساعت پايداري كامل و اطمينان داشته باشد. براي رسيدن به اين شرايط، سه سيستم مختلف تعليق وجود دارد: استاندارد، هندلينگ و حداكثر سرعت. بجاي استفاده از فنرهاي تنظيمپذير، تعديلكنندهها (خفهكنها) ميلههای ضد چرخش، تصميم گرفتيم كه از سيستم هيدروليك مركزي با عكسالعمل سريع استفاده كنيم كه بطور لحظهاي ارتفاع حركت را تنظيم مي كند.
چرخهاي بوگاتي از نوع OZ بوده كه با تايرهاي PAX محصول "ميكلين" پوشيده میشود. ابعاد آنها مانند شمارههای كارتهاي اعتباري بيان میشود: 265-680/R-500a.
شاسي خودرو نيز از مخلوطي از مواد پيشرفته ساخته شده است.
مهندسان بوگاتي محاسبات خود را دقيق انجام دادهاند. حتي در سرعتهای بالا عدم انحراف از مسير كاملاً محسوس بوده و خودرو پايداري و تعادل شگفتآوري دارد. با دو ديفرنسيل شرايط تعادل و پايداري خودرو ماكسيمم شده و با گشتاوري ديناميكي 80-70 درصد گشتاور به چرخهاي عقب منتقل میشود. فرمان عملكرد بسيار خوبي داشته و همانطوري كه از يك خودوري طراحي شده براي سرعت 410 كيلومتر بر ساعت انتظار داريم، سيستم ترمز فوقالعاده است.
گرانترين بازي Playstation دنيا: "ويرون" هر چيزي كه در بازيهاي Playstation به تصوير كشيده میشود را داراست. اين خودرو در سطح و سرعت متفاوتي حركت ميكند. بوگات (هنوز) نميتواند وسايل نقليه جلوي خود را از سرعت راه بردارد، چراغ راهنما را از كار بياندازد يا از روي زمين بلند شده و ادامه مسير را پرواز كند؛ اما EB16.4، شتاب سرسامآوري دارد. در "ويرون" فيزيك آنگونهاي كه در بازيهاي ويدئويي مي بينيد، به تسخير مهندسان در ميآيد.
قابل پيشبيني است كه مشخصات عملكردي اين خودروي دو نفره 4300 پوندي، در ذهن نگنجد: رسيدن از صفر به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت در 5/2 ثانيه؛ از صفر تا 200 در عرض 3/7 ثانيه و از صفر تا 300 در 7/16 ثانيه، از صفر تا حداكثر سرعت در 55 ثانيه.
دنده نيز هفت سرعته و به صورت دستي يا اتوماتيك است. دنده را نيز ميتوان يا با شست عوض كرد يا از طريق دسته فرماني كه در كنسول مركزي قرار دارد و حالت رانندگي را نيز انتخاب ميكند. مصرف سوخت آن قابل قبول بوده و براي مالكان آن، اين هزينه معقول است.
راحتي و سرعت: :ويرون" خودروي مسابقه نيست، در عوض طوري طراحي شده كه لوكس و باشكوه بنظر آيد. فضاي اتاقك با بهترين مواد تزيين شده: چرم نرم، جير از آن نرمتر، كفيهايي با كيفيت بالا و آلومينيم بكار رفته ظريف و با دقت ماشينكاري شده كه تمام كاستيهاي تجهيزات بوگاتي قديمي را جبران كرده است. "ويرون" ويترين تجهيزات الكترونيكي نيست بلكه خودرويي براي رانندگي ايدهآل شما است، بنابراين از بسياري از تجهيزاتي كه ممكن است حواس راننده را پرت كند، صرفنظر شده است مثل سيستمهای هدايت پيچيده يا كامپيوترهاي مركب.
رانندگي با سرعت 410 كيلومتر بر ساعت چگونه است؟ نوعي تجربه فراواقعي، گردشي در دنيايي متفاوت، افزايش فوقالعاده آدرنالين در خون (اما بدون چشمهاي باز و دستهاي عرق كرده، حتي اگر با سرعت 410 كيلومتر بر ساعت 112 متر را در يك ثانيه بپيماييد)
كابوس تمام شد: در ابتدا اين كار بنظر غير ممكن ميرسيد. مهندسان با 600 مشكل در تجهيزات اصلي مواجه بودند، مسئله خنككنندگي قابل حل نبود و توان پيشبيني شده فقط روي كاغذ وجود عملي بود. البته همه چيز طبق برنامه پيش نميرفت. مشكلات زيادي از قبيل استفاده از تونل باد، عملكرد نامناسب سيستم هيدروليك، موتور ضعيف، ترمزهاي ناكارآمد و تغييرات اصلاحي در بدنه تحتاني پيش روي مهندسان قرار داشت. اما بالاخره همه اين مشكلات برطرف شد، خودرو "ويرون" به حالت مطلوب فعلي خود رسيده و كابوس مهندسان به پايان رسيد.
آينده بوگاتي: حتي خوشبينترين افراد هم نميتوانند موفقيت تجاري خوبي را براي "ويرون" پيشبيني كنند.تاكنون بيش از 30 الي 40 دستگاه از اين خودرو فروخته نشده است. علاوه بر ماليات، براي اين خودرو بايد 370 هزار دلار پياده شد! تازه گارانتي آن براي دو سال و 31000 مايل خواهد بود.
در صورت خرابي، خدمات 24 ساعته براي مشتريان وجود دارد. اما اگر ايراد ساختاري داشته يا موتور آن اشكال پيدا كند بايد به كارخانه فرستاده شود. مشتري ميتواند طرح رنگ، نوع و ابعاد صندلي و رنگ چرم _اما نه كيفيت آن- را تعيين كند.
بعد از اين چه؟ اول از همه دو مدل ديگر مشتق از "ويرون" ساخته میشود: يك مدل سوپر اسپورت سبكتر و يك مدل با سقف متحرك. چون موتور 16 سيلندري و دنده هفت سرعته اقلام سرمايهبري بودند، دوباره در مدل جايگزين "ويرون" كه سدان يا كوپهاي با موتور جلو خواهد بود، بكار گرفته میشود.
اما بهرحال سازندگان آن اميدوارند به زودي پول خوبي از اين خودرو فوقالعاده سريع در بياورند
بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپورت
قیمت: 2 میلیون دلار (1.67 میلیون دلار برای مدل کوپه)
بدنه این خودرو از مواد بسیار سبک و کامپوزیت تولید شده است. این خودرو دارای دو سقف باز است.
حداکثر سرعت این خودرو به 233 مایل بر ساعت ( 375k/h ) میرسد. موتور این خودرو از نوع W16 است. تاکنون 150 دستگاه از این خودرو تولید شده است.
مشخصات:
با نگاهي به داخل خودرو، درجهنماي عجيب "ويرون" (Veyron) خودنمايي ميكند. درجهبندي از صفر شروع و به 1001 ختم میشود. 1001 در اين مقياس معادل 987 اسب بخار است. اين درجهبندي انرژي بسيار زياد، توليد شده توسط موتور عظيم 16 سيلندري و 8 ليتري را نشان ميدهد. براي رسيدن به سرعت 250 كيلومتر بر ساعت تنها 266 اسب بخار نياز است و وقتي از 721 اسب بخار باقي مانده استفاده بكنيم، مرزها را شكستهايم. تنها خودروي سواري شهري قابل مقايسه با اين خودرو، "مك لارن" F1 است كه البته "بوگاتي" در سرعتهاي سرسامآور 322 كيلومتر بر ساعت و بيش از آن، بسيار تاثيرگذارتر خواهد بود. ماكزيمم گشتاور ايجاد شده 922 (پوند در فوت) در سرعت 2000 دور بر دقيقه است؛ اما با خاموش كردن سيستم كنترل پايداري ESP، ميتوانيم گشتاور را تا 1107 (پوند در فوت) افزايش داده و چرخش چرخها با دنده سه در زمينهاي لغزنده را تجربه كنيم. به هميم دليل آشنايي با سيستم اين خودرو كمي زمان ميبرد؛ رانندگي با "ويرون" بيخطر و با استاندارد بالا است اما نيازمند ملاحظاتي نيز هست.
در حالي رانندگان ديگر در سرعتهاي بالاي 160 كيلومتر بر ساعت بدون اطمينان ميرانند، شما ميتوانيد سوتزنان با سرعت 342 كيلومتر بر ساعت در يك بزرگراه محلي رانندگي كنيد.
ارتباط آنگلو- فرانس- ژرمني:
خانه جديد بوگاتي "مولشيم" در فرانسه است.
سرعت فوقالعاده بالا: براي رسيدن به سرعت 410 كيلومتر بر ساعت، آيروديناميك خودرو بايد تنظيم شده باشد. بدين منظور بايد دكمه سرعت را كه بين صندلي و كف قرار دارد، بزنيم. در سرعتهاي بالا، بال عقب و منحرف كننده هوا بخوبي عمل كرده، ارتفاع تا كف خودرو در جلو 6/2 اينچ و در عقب 8/2 اينچ شده و ضريب دراگ (كشش) كه در سرعتهاي بالا از اهميت زيادي برخوردار است از 37/0 به 36/0 كاهش مييابد.
در حالت هندلينگ، كه براي سرعتهاي بالاي 375 كيلومتر بر ساعت مناسب است، 331 پوند روي اكسل جلو و 441پوند روي عقبي خواهد بود. گفتيم كه مانند مرسدس بنز " مك لارن"، اين خودرو نيز مجهز به ترمز هوا است. اما حتي زماني كه بال عقب بالا باشد، ديد عقب اصلاً از بين نرفته و حفظ میشود. در سرعتهای بالاي 200 كيلومتر بر ساعت، وقتي پدال ترمز را بشدت فشار دهيم، ترمز هوا به ميزان (0.6g) شتاب ترمز را افزايش ميدهد و و چرخهاي عقب بدون آنكه قفل شوند، ترمز شديدتري ميبينند.
تيم بوگاتي روزهاي بسياري را صرف تونل باد كرد تا بهترين تركيب سرعت، ترموديناميك و پايداري را براي "ويرون"ايجاد كند. اگرچه قدرت خروجي 987 اسب بخار نقل میشود، اما تمام موتورهايي كه تا بحال ساخته شدهاند تواني معادل 1035 اسب بخار داشتهاند.
و حالا خنك كردن اين گلوله توپ: نميتوان گرماي حاصل از اين انرژي ايجاد شده را كاملاً از بين برد اما ميتوان با مديريت و كنترل دقيق جريان هوا، ميزان هواي عبوري از موتور را افزايش داد. "ويرون" چهار مبدل حرارتي دارد: دو عدد مبدل بزرگ در جلوي خودرو، براي موتور و هواي ورودي، و همينطور دو عدد مبدل ديگر با اندازه متوسط. دو متراكم كننده هوا با قابليت تهويه نيز در اتاق سكان وجود دارد؛ در موارد نياز بيش از چهار پروانه گرماي اضافي را خارج ميكنند.
به سختي ميتوان بين تجهيزات سرمايشي و تجهيزات هوايي تفكيكي قائل شد. با هر اينچ مربع هواي اضافي كه در خودرو جريان مييابد، ضريب دراگ آسيب ديده و ما مقداري سرعت را از دست ميدهيم. به همين دليل است كه بسياري از دريچههايي كه در خودروهاي نمايشي وجود دارد بايد از بين بروند. براي جلوگيري از سرخ شدن لايههاي تحت فشار توسط ترمزهاي جلو، مجراي حلزوني شكلي، هواي سرد را به سمت ديسكها هدايت ميكند.
اگر به تعداد زياد حركت كرده، سرعت خود را بالا برده و بعد با شدت ترمز كنيم و بايستيم و دوباره ... همه منحرفكنندههای هوا بطور اتوماتيك به بيشترين حالت خنككنندگي ميرسند. همه اتصالات، ساختار فوق با تركيب فولاد و آلومينيم صداي جلز و ولز ميدهد، صدايي مانند حركت گروهي از ملخها و خودور را بوي روغن موتور سوخته، سوخت داغ شده، لاستيك و ترمز فرا ميگيرد.
توافق بر سرعت سيستم تعليق نهايي: طيف سرعت پوشش داده شده در "ويرون" گستردهتر از هر خودروي اسپورتي است. اين خودرو هم بايد در سرعت 40 كيلومتر بر ساعت بخوبي حركت كند و هم در سرعت 410 كيلومتر بر ساعت پايداري كامل و اطمينان داشته باشد. براي رسيدن به اين شرايط، سه سيستم مختلف تعليق وجود دارد: استاندارد، هندلينگ و حداكثر سرعت. بجاي استفاده از فنرهاي تنظيمپذير، تعديلكنندهها (خفهكنها) ميلههای ضد چرخش، تصميم گرفتيم كه از سيستم هيدروليك مركزي با عكسالعمل سريع استفاده كنيم كه بطور لحظهاي ارتفاع حركت را تنظيم مي كند.
چرخهاي بوگاتي از نوع OZ بوده كه با تايرهاي PAX محصول "ميكلين" پوشيده میشود. ابعاد آنها مانند شمارههای كارتهاي اعتباري بيان میشود: 265-680/R-500a.
شاسي خودرو نيز از مخلوطي از مواد پيشرفته ساخته شده است.
مهندسان بوگاتي محاسبات خود را دقيق انجام دادهاند. حتي در سرعتهای بالا عدم انحراف از مسير كاملاً محسوس بوده و خودرو پايداري و تعادل شگفتآوري دارد. با دو ديفرنسيل شرايط تعادل و پايداري خودرو ماكسيمم شده و با گشتاوري ديناميكي 80-70 درصد گشتاور به چرخهاي عقب منتقل میشود. فرمان عملكرد بسيار خوبي داشته و همانطوري كه از يك خودوري طراحي شده براي سرعت 410 كيلومتر بر ساعت انتظار داريم، سيستم ترمز فوقالعاده است.
گرانترين بازي Playstation دنيا: "ويرون" هر چيزي كه در بازيهاي Playstation به تصوير كشيده میشود را داراست. اين خودرو در سطح و سرعت متفاوتي حركت ميكند. بوگات (هنوز) نميتواند وسايل نقليه جلوي خود را از سرعت راه بردارد، چراغ راهنما را از كار بياندازد يا از روي زمين بلند شده و ادامه مسير را پرواز كند؛ اما EB16.4، شتاب سرسامآوري دارد. در "ويرون" فيزيك آنگونهاي كه در بازيهاي ويدئويي مي بينيد، به تسخير مهندسان در ميآيد.
قابل پيشبيني است كه مشخصات عملكردي اين خودروي دو نفره 4300 پوندي، در ذهن نگنجد: رسيدن از صفر به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت در 5/2 ثانيه؛ از صفر تا 200 در عرض 3/7 ثانيه و از صفر تا 300 در 7/16 ثانيه، از صفر تا حداكثر سرعت در 55 ثانيه.
دنده نيز هفت سرعته و به صورت دستي يا اتوماتيك است. دنده را نيز ميتوان يا با شست عوض كرد يا از طريق دسته فرماني كه در كنسول مركزي قرار دارد و حالت رانندگي را نيز انتخاب ميكند. مصرف سوخت آن قابل قبول بوده و براي مالكان آن، اين هزينه معقول است.
راحتي و سرعت: :ويرون" خودروي مسابقه نيست، در عوض طوري طراحي شده كه لوكس و باشكوه بنظر آيد. فضاي اتاقك با بهترين مواد تزيين شده: چرم نرم، جير از آن نرمتر، كفيهايي با كيفيت بالا و آلومينيم بكار رفته ظريف و با دقت ماشينكاري شده كه تمام كاستيهاي تجهيزات بوگاتي قديمي را جبران كرده است. "ويرون" ويترين تجهيزات الكترونيكي نيست بلكه خودرويي براي رانندگي ايدهآل شما است، بنابراين از بسياري از تجهيزاتي كه ممكن است حواس راننده را پرت كند، صرفنظر شده است مثل سيستمهای هدايت پيچيده يا كامپيوترهاي مركب.
رانندگي با سرعت 410 كيلومتر بر ساعت چگونه است؟ نوعي تجربه فراواقعي، گردشي در دنيايي متفاوت، افزايش فوقالعاده آدرنالين در خون (اما بدون چشمهاي باز و دستهاي عرق كرده، حتي اگر با سرعت 410 كيلومتر بر ساعت 112 متر را در يك ثانيه بپيماييد)
كابوس تمام شد: در ابتدا اين كار بنظر غير ممكن ميرسيد. مهندسان با 600 مشكل در تجهيزات اصلي مواجه بودند، مسئله خنككنندگي قابل حل نبود و توان پيشبيني شده فقط روي كاغذ وجود عملي بود. البته همه چيز طبق برنامه پيش نميرفت. مشكلات زيادي از قبيل استفاده از تونل باد، عملكرد نامناسب سيستم هيدروليك، موتور ضعيف، ترمزهاي ناكارآمد و تغييرات اصلاحي در بدنه تحتاني پيش روي مهندسان قرار داشت. اما بالاخره همه اين مشكلات برطرف شد، خودرو "ويرون" به حالت مطلوب فعلي خود رسيده و كابوس مهندسان به پايان رسيد.
آينده بوگاتي: حتي خوشبينترين افراد هم نميتوانند موفقيت تجاري خوبي را براي "ويرون" پيشبيني كنند.تاكنون بيش از 30 الي 40 دستگاه از اين خودرو فروخته نشده است. علاوه بر ماليات، براي اين خودرو بايد 370 هزار دلار پياده شد! تازه گارانتي آن براي دو سال و 31000 مايل خواهد بود.
در صورت خرابي، خدمات 24 ساعته براي مشتريان وجود دارد. اما اگر ايراد ساختاري داشته يا موتور آن اشكال پيدا كند بايد به كارخانه فرستاده شود. مشتري ميتواند طرح رنگ، نوع و ابعاد صندلي و رنگ چرم _اما نه كيفيت آن- را تعيين كند.
بعد از اين چه؟ اول از همه دو مدل ديگر مشتق از "ويرون" ساخته میشود: يك مدل سوپر اسپورت سبكتر و يك مدل با سقف متحرك. چون موتور 16 سيلندري و دنده هفت سرعته اقلام سرمايهبري بودند، دوباره در مدل جايگزين "ويرون" كه سدان يا كوپهاي با موتور جلو خواهد بود، بكار گرفته میشود.
اما بهرحال سازندگان آن اميدوارند به زودي پول خوبي از اين خودرو فوقالعاده سريع در بياورند
نظرات دیوار ها
نخستین نظر را ایجاد نمایید !