بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    انواع خاک

  • تعداد نظرات : 0
  • ارسال شده در : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
  • نمايش ها : 4

انواع خاک :

خاک بر سر : خاکی ست که بر روی سر افراد پررو و چشم سفید قرار دارد و در پاره ای ازموارد افرادی که به صورت ادواری دارای اشتباهاتی می باشند !! و اینروزها به وفور درخصوص مسئولین استفاده می گردد !!

خاک خورده : خاکی ست که خوردن تدریجی آن ، افراد را درمشاغل مختلف و عرصه ورزش درگذرزمان تبدیل به پیشکسوت و اوستا می نماید !!

خاک گور : خاکی که بهرام را گرفت! عموما با موجود داخل آن اجر و قرب پیدا میکند تا وقتی تازه است گلباران می شود و زود به زود با اشک چشم آبیاری می گردد ولی از آنجایی که این خاک ذاتا سرد می باشد ، بعد از مدتی جایگاه خود را از دست داده و صرفا با آب باران سیراب می گردد و به دست فراموشی سپرده می شود !!

خاک عالم : این خاک که عموما با افزونه "اِوا" استفاده می شود و با دست ِ برروی صورت همراه می شود ، جزخاکهای اغراق بوده و درواقع به هیچ وجه حجم واقعی آن برابر با مفهوم کلمه نیست و جرمی درحد پرِکاه دارد که مورد استفاده آن دررفتارها و گفتارهای هنجار شکنانه و ناشایست می باشد !!!

خاک مرده : خاکی ست که درمحل های سوت و کور وجود دارد مانند تالار شیشه ای بورس !!

خاک رس : مغفول ترین و مظلوم ترین نوع خاک و در عین حال پرکاربردترین ، که درساخت سفال و صنایع دستی گِلی و همچنین آجراستفاده می گردد .

خاک شیر : گران قیمت ترین نوع خاک ، و برخلاف نام آن شیر هیچ نقشی در تولید آن ندارد ،خاکی ست گیاهی که عمومابه شکل شربت استفاده می گردد و فواید بسیاردارد ولی ایرانیان آن را بیشتردرتابستان ،جهت خنکای وجود و آخیشِ چسبیدنش استفاده می نمایند

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !