بلاگ كاربران


بیماری هموروئید یا بواسیر به گشاد شدن یا متورم شدن سیاهرگ های مقعد گفته میشود. این بیماری موجب میشود، زائده ای گوشتی از مقعد خارج شود و یا اطراف دریچه ی مقعدی ناحیه ای متورم و ملتهب ایجاد شود. اما همیشه هم این بیماری همراه با این علائم نیست، در برخی از موارد بیمار تنها درد یا خونریزی دارد و زائده ای وجود ندارد. علت این بیماری فشار و کشش شدید عضله ی مقعد در اثر شرایط بارداری است.

درمان هموروئید در بارداری

همان‌طور که اطلاع دارید، بارداری دوران حساسی است و مصرف هر نوع دارویی ممکن است برای جنین مضر باشد، پس بدون مشورت با پزشک از مصرف هر نوع دارویی به شدت پرهیز کنید. در مرحله اولیه وقتی با شکایت از درد و خونریزی مقعد به پزشک مراجعه می‌کنید، داروهای و مراقبتهای خانگی توصیه میشوند و در صورت عدم نتیجه گیری و شدت گرفتن علائم باید با مشورت پزشک جراحی هموروئید با لیزر توصیه میشود. در ادامه به روش هایی که برای درمان هموروئید بارداری توصیه میشود، می پردازیم:

 

لیزر بواسیر در بارداری

بهترین راهکار قطعی برای رهایی و درمان هموروئید بارداری، لیزر است. لیزر بواسیر سرپایی، بدون درد و خونریزی و در یک جلسه نیم ساعته انجام میشود. یکی از ویژگی های لیزر این است که برخلاف جراحی سنتی هیچ زیان و عوارضی برای مادر و جنین ندارد. لیزر در کلینیک به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود. از آنجایی که نور لیزر فقط تا روی پوست نفوذ کرده و هیچ زیانی برای مادر و جنین ندارد.

درمان خانگی بواسیر در بارداری

درمان خانگی هموروئید در بارداری معمولاً روش قطعی برای از بین بردن کامل این بیماری نیستند، با این حال می توانند تا قبل از زایمان به کنترل علائم کمک کرده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند. مهم‌ترین روشهای خانگی بواسیر در بارداری عبارتند از :

درمان خانگی بواسیر در بارداری

مصرف فیبر : دریافت فیبر کافی می تواند با نرم کردن مدفوع و افزایش حجم آن از یبوست جلوگیری کند. هر فرد به طور متوسط به 30 الی 35 گرم فیبر در طول روز نیاز دارد. از غذاهای سرشار از فیبر می توانیم به انواع سبزیجات، میوه ها و حبوبات اشاره کنیم.

نوشیدن آب : دریافت آب به میزان کافی می تواند از سفت شدن مدفوع جلوگیری کند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز الزامی است.

ورزش : تحرک و ورزش می تواند حرکات روده را افزایش دهد و در جلوگیری از یبوست موثر است. بهتر است از ورزش های سبک مثل پیاده روی کمک بگیرید و حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید.

کمپرس یخ : سرما می تواند در کاهش درد بواسیر موثر باشد. برای این منظور می توانید از کمپرس های سرد آماده استفاده کنید و یا چند تکه یخ را در پلاستیک قرار داده و به آن حوله بپیچید.

حمام سیتز : استفاده از حمام سیتز یا نشیمن می تواند برای درمان درد بواسیر در بارداری موثر باشد. برای این منظور یک لگن را از آب گرم پر کرده و در آن 20 دقیقه بنشینید.

https://darmantehran.com/hemorrhoids/pregnancy/

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !