بلاگ كاربران


 

بواسیر یا هموروئید داخلی
بواسیر یا هموروئید داخلی، به ایجاد آسیب و التهاب در رگ‌های داخلی مقعد اطلاق می‌شود. در مقابل بواسیر خارجی در بیرون و نواحی اطراف مقعد ایجاد می‌شود.
البته بعضی از بیماران ممکن است بطور همزمان به هر دو نوع داخلی و خارجی مبتلا شوند. وقتی رگ‌های ناحیه مقعد دچار آسیب، تورم، کشیدگی و یا پارگی شوند، شما به هموروئید مبتلا شده‌اید که بسیار شایع‌تر از سایر بیماری‌های ناحیه مقعد و نشیمنگاه است. در این مقاله قصد داریم علائم، دلایل و روش‌های درمان هموروئید داخلی را بطور کامل شرح دهیم:

به دلیل وجود عروق و عصب‌های زیاد در دیواره و اطراف مقعد، این ناحیه از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین مستعد بروز بیماری‌های مختلف مقعدی از جمله بواسیر یا هموروئید داخلی و خارجی است. برای آشنایی کامل با این بیماری و علائم و دلایل ایجاد آن می‌توانید به صفحه هموروئید چیست مراجعه کنید.

هموروئید یا بواسیر داخلی چیست؟

هموروئیدهای داخلی در داخل کانال مقعد قرار دارند و اغلب بدون علامت هستند که همین تشخیص آنها را دشوار می‌کند. آن‌ها توسط غشای مخاطی یا پوست پوشانده شده‌اند و به دلیل وجود اعصاب کمتر در داخل مقعد، معمولاً بدون درد یا با درد خفیف ظاهر می‌شوند. هموروئید یک بیماری شایع است که تقریبا 80 درصد از بزرگسالان را در برخی مواقع تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای تشخیص هموروئید داخلی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای تشخیص بواسیر داخلی و بواسیر خارجی باید به پزشک متخصص گوارش و یا متخصص جراح مراجعه کنید. هموروئید خارجی معمولا با بررسی سوابق بیمار و معاینه فیزیکی قابل تشخیص است. اما برای تشخیص هموروئید داخلی ممکن است به انجام آزمایشاتی برای معاینه و مشاهده کامل ناحیه داخل رکتوم نیاز باشد که دکتر بواسیر با توجه به شرایط بیماری یکی از آن‌ها را تجویز می‌کند.

درمان هموروئید داخلی - clinicdarman.com

 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !